Menu
  • Nr. 1 webshop van de Benelux

    Scheepvaartbord.nl heeft het grootste aanbod scheepvaartborden op maat van de Benelux.

  • Hoge klanttevredenheid

    Klanten waarderen de producten en service van Scheepvaartbord.nl met 5 sterren en een gemiddelde score van 9+ op de onafhankelijke beoordelingsite Trustpilot.

  • Achteraf betalen is mogelijk!

    Bedrijven, scholen, overheidsinstanties en verenigingen van eigenaren kunnen kiezen voor betaling achteraf met een betalingstermijn van 14 dagen.

  • Korting bij directe betaling

    Betaal je direct met bijvoorbeeld iDeal, MisterCash, PayPal of Creditcard? Dan krijg je van ons tot wel 3,0% betalingskorting!

  • Duurzame productie

    Tot wel 15 jaar garantie op de hechting en kleurechtheid van onze zelfklevende, duurzame, hoogwaardige retro-reflecterende folie.

D. 1a - Aanbevolen doorvaartopening, doorvaart uit tegengestelde richting toegestaan

Scheepvaartbord Aanbevolen doorvaartopening, doorvaart uit tegengestelde richting toegestaan.
De tekens D.1a en D.1b komen, uitgevoerd als bord(en), meestal voor aan bruggen en soms aan vaste overspanning van beweegbare bruggen. In plaats van borden wordt meer en meer gebruik gemaakt van lichten. Bij bruggen bestaande uit een beweegbaar gedeelte en één of meer vaste overspanning(en), is toepassing van ‘s nachts verlichte borden aan de vaste overspanningen aan te bevelen.
De reden hiervoor is, dat bij toepassing van lichten het totale seinbeeld niet altijd duidelijk zal overkomen. Het verkeersteken D.1a als bord of als vast geel licht geeft de aanbevolen doorvaartopening aan, plus het feit dat de doorvaart uit beide richtingen is toegestaan. Alleen doorvaartopeningen, die volgens de Richtlijnen Vaarwegen breed genoeg zijn voor tweerichtingsverkeer, komen in aanmerking.
Indien een vaste brug slechts één opening heeft is het teken, meestal uitgevoerd als licht, midden boven de doorvaartopening aan te brengen.
Het licht fungeert dan als oriëntatiepunt. Dit laatste kan bijvoorbeeld het geval zijn bij vaste bruggen over kanalen, waarbij overige vaarwegverlichting ontbreekt. Scheepvaartbord BPR D. 1a - Aanbevolen doorvaart- opening, doorvaart uit tegengestelde richting toegestaan D. 1a water, D1a, aanbevelingstekens, aanbevelingsborden, waterweg, waterwegen, scheepvaarttekens, verkeerstekens
Scheepvaartbord Aanbevolen doorvaartopening, doorvaart uit tegengestelde richting toegestaan. De tekens D.1a en D.1b komen, uitgevoerd als bord(en), meestal voor aan bruggen en soms aan vaste overspanning van beweegbare bruggen. In plaats van borden wordt meer en meer gebruik gemaakt van lichten. Bij bruggen bestaande uit een beweegbaar gedeelte en één of meer vaste overspanning(en), is toepassing van ‘s nachts verlichte borden aan de vaste overspanningen aan te bevelen. De reden hiervoor is, dat bij toepassing van lichten het totale seinbeeld niet altijd duidelijk zal overkomen. Het verkeersteken D.1a als bord of als vast geel licht geeft de aanbevolen doorvaartopening aan, plus het feit dat de doorvaart uit beide richtingen is toegestaan. Alleen doorvaartopeningen, die volgens de Richtlijnen Vaarwegen breed genoeg zijn voor tweerichtingsverkeer, komen in aanmerking. Indien een vaste brug slechts één opening heeft is het teken, meestal uitgevoerd als licht, midden boven de doorvaartopening aan te brengen. Het licht fungeert dan als oriëntatiepunt. Dit laatste kan bijvoorbeeld het geval zijn bij vaste bruggen over kanalen, waarbij overige vaarwegverlichting ontbreekt. Scheepvaartbord BPR D. 1a - Aanbevolen doorvaart- opening, doorvaart uit tegengestelde richting toegestaan D. 1a water, D1a, aanbevelingstekens, aanbevelingsborden, waterweg, waterwegen, scheepvaarttekens, verkeerstekens
Scheepvaartbord BPR D. 1a - Aanbevolen doorvaart- opening, doorvaart uit tegengestelde richting toegestaan
Scheepvaartbord BPR D. 1a - Aanbevolen doorvaart- opening, doorvaart uit tegengestelde richting toegestaan
Achterzijde verkeersbord RAL7042 met zwarte rand RAL9005
Achterzijde verkeersbord RAL7042 met zwarte rand RAL9005

Betekenis scheepvaartbord:

Aanbevolen doorvaartopening, doorvaart uit tegengestelde richting toegestaan.

De tekens D.1a en D.1b komen, uitgevoerd als bord(en), meestal voor aan bruggen en soms aan vaste overspanning van beweegbare bruggen. In plaats van borden wordt meer en meer gebruik gemaakt van lichten. Bij bruggen bestaande uit een beweegbaar gedeelte en één of meer vaste overspanning(en), is toepassing van ‘s nachts verlichte borden aan de vaste overspanningen aan te bevelen.
De reden hiervoor is, dat bij toepassing van lichten het totale seinbeeld niet altijd duidelijk zal overkomen. Het verkeersteken D.1a als bord of als vast geel licht geeft de aanbevolen doorvaartopening aan, plus het feit dat de doorvaart uit beide richtingen is toegestaan. Alleen doorvaartopeningen, die volgens de Richtlijnen Vaarwegen breed genoeg zijn voor tweerichtingsverkeer, komen in aanmerking.
Indien een vaste brug slechts één opening heeft is het teken, meestal uitgevoerd als licht, midden boven de doorvaartopening aan te brengen.
Het licht fungeert dan als oriëntatiepunt. Dit laatste kan bijvoorbeeld het geval zijn bij vaste bruggen over kanalen, waarbij overige vaarwegverlichting ontbreekt.

Fysieke product informatie:

Officieel aluminium scheepvaartbord met een dubbel omgezette rand.

  • bordrand RAL9005 (zwart)
  • font geheel reflecterend
  • achterzijde RAL7042 (verkeersgrijs)

Bestel nr. SBSD.03016

Wat kost dit scheepvaartbord?